my thoughts, my life, my reality.

Alla inlägg den 9 november 2011

Av sara o'brien - 9 november 2011 21:55

att vissa personer anser att ens stolthet är viktigare än långtids vänskap. Det är bara så fruktansvärt sorgligt, och jag känner medlidande för de personer som faktiskt gör på detta vis. De gör allt i sin makt för att hålla sin stolthet på topp, och ger då signaler som visar att de skiter fullständigt i vänskapen som existerat så oerhört länge. Jag känner extremt medlidande för dessa personer. Om jag på något sätt ansåg att vänskapen med en person var viktig, skulle jag kasta stoltheten åt sidan ett ögonblick och åtminstone ha stake nog att be om ursäkt, om jag visste att jag gjort fel. Men denna gång är det inte mitt drag att göra. Jag har inte gjort rätt alla gånger, och jag vet det, men nu kan jag faktiskt inte se det stora felet jag gjort. Jag tror inte ens det existerar något. Nu var det inte jag som utförde det slutgiltiga draget. Men ja, I guess att vänskapen inte alls betyder något då. Stoltheten är det som betyder något. Jag tycker verkligen enormt synd om denna person, för attityden kommer inte hålla. Sättet kommer inte hålla, och man kan inte förvänta sig att vännerna kommer stanna kvar förevigt och förlåta alla gånger om de blir kallade patetiska, låga och får ett "far åt helvete" rakt upp i ansiktet. Och det är inte bara jag som talar nu. Det är helt enkelt så det är, inte mina erfarenheter, åsikter eller något, men vem som helst kan räkna ut detta. Det är så världen fungerar, så människor fungerar. De har känslor, och förtroende för andra. Om detta förtroende ständigt blir nedtärt kommer de snart inte palla mer. Till slut tröttnar de, och skiter i det. De inser att det faktiskt inte är deras jobb att ta tag i problemet, och på grund av det oerhört viktiga stoltheten så händer det inget - alls.
Ja, det var allt för mig. hejhej.

Ovido - Quiz & Flashcards